Efektīva produktu izvietošana veikalos

Efektīva produktu izvietošana veikalos

Mazumtirdzniecības konkurences pasaulē ļoti svarīga ir klientu uzmanības pievēršana. Ir vērtīgi pievērst klientu uzmanību ar to, kā veikalā tiek izvietoti produkti, jo tieši tas vistiešākajā mērā veicina pārdošanu.

Efektīva produktu izvietošana veikalā ir svarīga, jo tādā veidā tiek palielināta redzamība. Tas jo īpaši svarīgi ir augstvērtīgiem produktiem ar augstāku uzcenojumu. Ja stratēģiskais produktu izvietojums tiek veikts pareizi, tas var piesaistīt vairāk klientu, palielināt pārdošanas apjomus un līdz ar to rezultātā palielināt uzņēmuma panākumus.

Šī raksta mērķis ir iepazīstināt ar produktu izvietošanas mākslu veikalos, koncentrējoties uz stratēģijām, kas optimizē augstvērtīgu produktu redzamību. Tāpēc šajā rakstā uzzini vairāk par to, kas ir efektīva produktu izvietošana veikalā un kā to pareizi darīt sešos dažādos veidos.

1. Galveno produktu novietojums acu līmenī

Neatkarīgi no tā, vai esi veikala īpašnieks, vadītājs vai produktu mārketinga speciālists, efektīva produktu izvietojuma paņēmienu izpratne būs ļoti noderīga. Pirmais padoms ir parūpēties par to, lai labākie, augstvērtīgākie produkti būtu izvietoti vislabākajās plauktu pozīcijās. Veids, kā to panākt, ir novietojot šos produktus acu līmenī. 

Tas nodrošina, ka klienti var tos viegli pamanīt, un palielinās iespējas piesaistīt uzmanību. Veikala nodaļu gala stendi un pirmie plaukti, ieejot veikalā, parasti ir labi redzamas vietas.

Acu līmeņa plaukti ir vērtīgākais sabiedrotais jebkurā veikalā. Novietojot augstvērtīgos produktus acu līmenī, palielinās iespēja, ka klienti tos pamanīs. Tas ir tāpēc, ka klienti mēdz vispirms skenēt plauktus acu līmenī. 

Efektīva produktu izvietošana veikalos

2. Izdevīgās vietās novietoti displeji

Iesakām izmantot pievilcīgus displejus pie kasēm un citās vietās ar lielu cilvēku satiksmi, lai pievērstu uzmanību saviem vērtīgajiem produktiem. Šajos displejos var būt pievilcīgas izkārtnes, produktu paraugi vai pat interaktīvi elementi, lai piesaistītu klientus.

Ir vērts šos displeju stratēģiski novietot netālu no kasēm vai augstas satiksmes zonām, kur klienti pavada laiku, gaidot rindā. Protams, vēl ir jāpiedomā par to, lai šie displeji būtu vizuāli pievilcīgi un uzmanību piesaistoši. 

Labi displeja produktu stendi nodrošina pēdējā brīža iegādes iespējas un var ievērojami palielināt jūsu produktu redzamību. Ir vērts tajos ieguldīt, jo ilgtermiņā tas bez šaubām atmaksājas. 

3. Savstarpēji saistītu produktu tirdzniecība vienu viet

Vēl viens padoms ir saistībā ar savstarpēji saistītajiem produktiem. Iesakām tos savā starpā veiksmīgi kombinēt – augstvērtīgus produktus izvietot līdzās papildu precēm. 

Piemēram, ja pārdodat augstākās klases virtuves piederumus, novietojiet tos gardēžu ēdienu sastāvdaļu vai recepšu grāmatu tuvumā. Tas mudina klientus apsvērt iespēju iegādāties vairākas preces, kā arī rezultātā palielina jūsu produktu atpazīstamību.

Klienti, visticamāk, apsvērs iespēju iegādāties vairākus vienumus, un jūsu produkti gūst labumu no lielākas redzamības, jo ir tuvu populāriem vai saistītiem produktiem.

4. Līdzīgu produktu kategorijas novietotas blakus

Ir svarīgi arī padomāt par to, ka ne tikai saistītie produkti, bet arī veselas produktu kategorijas tiek izvietotas viena otrai tuvumā. Piemēram, īpaši augstvērtīgos produktus nepieciešams izvietot ar tiem saistītu vai populāru priekšmetu tuvumā. 

Pozicionējot savus produktus blakus labi zināmiem zīmoliem vai vislabāk pārdotajiem produktiem tajā pašā kategorijā, var gūt labumu no esošās klientu intereses un palielināt atpazīstamību. Klienti bieži vien pievēršas pazīstamiem priekšmetiem vai produktiem, kurus viņi uztver kā populārus. 

produktu stends

5. Labi pamanāms vizuālais kontrasts

Iepakojumam un produktu (arī to izvietojuma) dizainam ir izšķiroša nozīme produkta redzamībā. Tāpēc iesakām uzzināt vairāk par to, kādu krāsu kontrastu izmantot.

Krāsu psiholoģijai ir svarīga ietekme uz pārdošanas veicināšanu. Izmanto arī radošu iepakojumu, lai produkti izceltos un tiktu pamanīti veikala plauktos. Izmanto treknākus fontus, spilgtākas krāsas, unikālas formas vai īpašu iepakojumu, kas izceļas starp citiem produktiem plauktos.

Ir vērts apdomāt veikala vispārējo estētiku un tiekties radīt vizuālu kontrastu, kas noķer klienta aci. Turklāt, ja veikala displeji ir labi apgaismoti un, kas ir ne mazāk svarīgi – pareizi izgaismoti, varēs ievērojami arī palielināt produktu redzamību klientu acīs.

6. Produktu demonstrācijas

Tāpat vēl var arī organizēt produktu izmantošanas demonstrācijas vai interaktīvus displejus, kas demonstrē jūsu augstvērtīgo produktu funkcijas un priekšrocības. Tas ne tikai piesaista uzmanību, bet arī palīdz potenciālajiem klientiem saprast vērtības piedāvājumu.

Neatkarīgi no tā, vai tā ir ēst gatavošanas demonstrācija augstas kvalitātes virtuves ierīcēm vai skaistumkopšanas apmācība luksusa ādas kopšanas līdzekļiem, šī pieredze piesaista uzmanību un palīdz potenciālajiem klientiem izprast vērtību piedāvājumu. Kad klienti redz produktu darbībā, viņi drīzāk izrāda interesi un vēlāk to atceras.

Tas visvairāk ir ievērots pārtikas veikalu produktu degustācijās – cilvēkiem patīk pienākt klāt, kaut ko pagaršot un uzzināt par gardo produktu vairāk. Tā pat var notikt arī ar ctiem produktiem, ja tiek veikta interesanta demostrācija vai cilvēku iesaiste.

Secinājums

Ir svarīgi atcerēties, ka efektīva produktu izvietošana veikalā ir nepārtraukts process. Regulāri nepieciešams novērtēt savu izvietojumu veiktspēju, eksperimentēt ar dažādām stratēģijām un pielāgoties mainīgajām klientu vēlmēm un veikalu izkārtojumiem, lai saglabātu maksimālu savu vērtīgo produktu redzamību.

Lai izdodas izcelt labākos produktus un tos veiksmīgi pārdot!

Ieskaties citos mūsu rakstos – piemēram, atrodi labas Dāvanas saimniekam vai uzzini, kāds ir Efektīvākais darba organizēšanas veids.