Efektīvākais darba organizēšanas veids, strādājot no mājām

Darba, kā arī citu svarīgu pienākumu organizēšana ir ļoti svarīga, lai pēc iespējas kvalitatīvāk tie tiktu izpildīti. Strukturēts un pārdomāts plāns palīdz veiksmīgi paveikt nepieciešamo un ātrāk ļauj pieķerties dažādām izklaidēm un atpūtai no darba, kas ir tikpat svarīgi kā kārtīgi strādāt.

Ražīgākais laika posms pienākumu veikšanai

Lai gan varētu uzskaitīt dažādas darba strukturēšanas metodes, tā ir ļoti personīga lieta, un tas, kas var strādāt vienam, nebūs ideāls variants citam. Neskatoties uz to, šajā jautājumā ir manāmas tendences, kas varētu palīdzēt lielai daļai, kuri vēlas atrast risinājumu. Pirmkārt, jau darba organizēšana ir tik personīga, jo daļai cilvēku vislabāk patīk un izdodas strādāt rīta pusē, citai pusdienlaikā, kad prāts ir atmodies, bet vēl citiem tikai pašā vakarā. Tas ir svarīgs aspekts, ko būtu vērts ņemt vērā, sastādot savu darba grafiku, protams, ja darba devējs piedāvā tik elastīgu darba procesu un ir iespējams strādāt ārpus “normālā” darba laika. Kāpēc to būtu tik svarīgi apskatīt? Tas ir tik būtiski, jo, izvēloties strādāt sev ražīgākā laika posmā, visu pienākumu izpilde veiktos daudz ātrāk nekā jebkurā citā noteiktā laikā. Dažreiz tas var būt minūšu jautājums, bet tikpat labi tas var atšķirties stundās, un mūsdienās, iespējams, vairāk nekā jebkad iepriekš, laiks ir cilvēka dārgākais resurss. Tāpēc, ja kaut ko var paveikt tikpat labi, “Mēs kļūdaini uzskatām, ka veiksme ir sasniedzama ieguldītā laika daudzuma dēļ, nevis kvalitatīvi patērēta laika dēļ” — Arianna Huffington (grāmatu autore un uzņēmēja). Par citiem interesantiem atklājumiem par darbu attālināti vēl vari smelties mūsu rakstā šeit:

Atpūtas nozīmīgums darba procesā

Kā jau sākumā minējām, tad kvalitatīvi pastrādāt ir tikpat svarīgi kā kārtīgi atpūsties. Tas ir iemesls, kādēļ plānā būtu jāiekļauj jau iepriekš ieplānotas atelpas no darba, lai ar svaigu enerģiju varētu ķerties atpakaļ pie pienākumiem. Bieži vien pat 5 – 10 minūtes atpūtas katram vēlamā veidā var būt tieši tas, kas bija vajadzīgs, lai ērtāk atrisinātu kādu ilgāk nostāvējušos darba problēmu vai vienkārši atgūtu azartu atsākt darboties. Garākas pauzes ir piemērotākas, piemēram, pusdienlaikam, lai mierīgā garā papusdienotu kopā ar citiem ģimenes locekļiem vai vienatnē, bet kārtīgas pusdienas nodrošina enerģiju atlikušajai dienas daļai neatkarīgi no tā. Tāpat lieliska ideja būtu darba galdam netālu turēt nelielu uzkodu groziņu, vēlams ar veselīgām uzkodām, piemēram, dažādiem augļiem vai musli batoniņiem, lai darba procesā jebkurā mirklī varētu pasniegties pēc garda kārumiņa, nekādīgi neiztraucējot uzdevuma veikšanu, ejot uz virtuvi kaut kam pakaļ un atkal novirzoties no nepieciešamo pienākumu izpildes.

Izgatavotā plāna izpilde

Darba procesa saplānošana ir viens, bet nākamais etaps ir plāna izpilde un pieturēšanās pie tā. Bet kāpēc vajadzētu pieturēties pie konkrēta plāna? Strādājot no mājām, bieži vien var atrast dažādas nodarbes, kas nav saistītas ar darbu, bet gan drīzāk kāds uzdevums, kas jau ilgāk atlikts saistībā ar māju vai arī apkārt esošie priekšmeti, kas vairāk raisa domas par kaut kāda veida atpūtu, piemēram, televizora skatīšanos. Ja plānā tiek iekļauti arī atpūtas brīži, tad rodas arī motivācija sekot plānam un konkrētā laikā atgriezties atpakaļ pie darba, nevis aizskatīties televizoru vai kaut ko citu. Tāpat ilgstošāk pieturoties pie viena plāna, process lēnām sāks ieiet kaut nelielā rutīnā, kas ļaus labāk koncentrēties uz darbu un atpūtu atsevišķi, nedomājot par vienu vai otru nevajadzīgos brīžos.

Darbu plānošana tātad var palīdzēt ne tikai kvalitatīvāk un ātrāk paveikt visus pienākumus, bet arī nodrošināt cilvēka labsajūtu visas dienas garumā, ja plānošanā tiek iekļauti atpūtas brīži svaigas enerģijas uzņemšanai. Pats plānošanas process ir tikpat svarīgs kā regulāra plāna izpilde.